Moderní  komunikace
  
                      Otázky v úvodním bloku – Jak spolu mluvíme? -  se dají využít k navázání kontaktu se studenty. Lektor si může vybrat dvě  nebo tři otázky, podle toho, jaký cíl se stanovil. Může k tomu využít i  kresbu v úvodu lekce. Mobil i internet spolu úzce souvisejí, proto tento  typ komunikace můžeme propojit, nebo mluvit o každém zvlášť a pak porovnat, co  je pro studenty lepší. Proti tomu postavit normální běžnou konverzaci a říct,  jaké výhody a nevýhody  má komunikace  „tváří v tvář“. Lektor se ptá studentů, jestli je pro ně používání  internetu a mobilu životně důležité, nebo jestli jsou schopni se bez těchto  komunikačních prostředků obejít.
                      cv.  1 Technický svět ulehčuje život
  Úvodní  otázky ulehčují vstup do tématu, studenti na ně odpovídají.
                        Obrázky  – Studenti nejprve odhadují, kdo je na obrázcích. Lektor se může ptát, na  jejich povolání, věk, záliby. Potom odhadují, jakým způsobům komunikace tyto  osoby dávají přednost, jak navazují kontakty, s kým komunikují.
                        Následuje  četba textu. Studenti řeší úkoly 2-6. Říkají, co je a není pravda, odpovídají  na otázky, doplňují informace k textu a vyjadřují své stanovisko. Úvodní  text se dá využít k dalšímu procvičování gramatiky, hlavně vedlejších vět. 
                        Studenti  také můžou převyprávět 3 příběhy vlastními slovy. Můžou také porovnat názory 3  osob se svými a vzájemně diskutovat. Nebo udělat ve třídě anketu na téma Mobil  a internet.
                        cv.7  Závislost na internetu
                        Studenti  si nejprve přečtou článek potichu. Potom doplní do textu správnou variantu  z nabízených tří možností. Nakonec studenti přečtou článek nahlas a  zkontrolují si svá řešení s ostatními.
                        V článku  je zmínka o tzv. virtuálních drogách- televize, video, počítačové hry, mobil, práce na internetu.  Lektor může pro studenty vytvořit tabulku, ve  které budou studenti porovnávat riziko závislosti a její důsledky. Může být  přirovnáno ke klasické závislosti na automatech, drogách atd.
                      
                        
                          | televize
 | video | počítačové    hry | mobil | internet | 
                        
                          |   |   |   |   |   | 
                      
                      Ve  cv. 7c) přiřazují studenti vhodná podstatná jména. Celé spojení pak doplňují do  vět ve cv. 7 d)
                        cv.  8 Konverzační blok začíná fotografiemi. Studenti si můžou předem připravit  nějaké vypravování podle zvoleného obrázku, napsat příběh o tom, s kým  lidé mluví a o čem. Např. – dopis v lahvi – Kdo ho psal? Proč? Komu? Kdy?  Je to obvyklé?
                        V konverzačním  bloku může lektor shrnout se studenty všechno, o čem s nimi mluvil na  začátku. 
                        Důležitou  součástí tohoto bloku jsou poslechy. Přepis poslechových textů najdou studenti  v učebnici. Je důležité, aby studenti mluvenému slovu porozuměli, proto se  může poslech i několikrát zopakovat.
                        cv.  9 Studenti doplňují tabulku a porovnávají (ne) výhody moderních komunikačních  prostředků. Lektor napíše nejfrekventovanější názory na tabuli.
                        cv.  10 Já a mobil
                        Lektor  diskutuje se studenty o tom, co pro ně znamená mobil. Studenti vyjadřují své  stanovisko a odpovídají na otázky.
                        cv.  11 Jsme stále online
                        Studenti  přečtou tvrzení a říkají, jestli to (ne)platí také o nich. Proč?
                        cv.  12 Bez mobilu ani ránu
                        poslechové  cvičení
                        Studenti  poslouchají vypravování 3 osob a doplňují tabulku. Lektor kontroluje řešení.
                        cv.  13 Studenti poslouchají vypravování ještě jednou a rozhodují, jaké výpovědi  jsou pravdivé.
                        cv.  14 Studenti doplňují do textu uvedená slovesa ve správném tvaru.
                        cv.  15 Studenti popisují, jaké informace vyčtou z grafu.
                        cv.  16 Internet a mobil jsou velkým lákadlem
                        poslechové  cvičení
                        Studenti  nejprve přečtou uvedená tvrzení a rozhodnou, zda to může být pravda. Pak si  poslechnou rozhovor s psycholožkou a říkají, jaké tvrzení jsou správná.  Porovnávají je se svým řešením. Pak odpovídají na otázky ze cv. 18.
                        cv.  17 – studenti si můžou zahrát podobný rozhovor reportér – psycholog, nebo  psycholog – závislý člověk na internetu, mobilu
                        cv.  19+20 – Studenti doplňují gramatická cvičení.
                        cv.  21 – Psaní e-mailové odpovědi – při výuce, nebo připravit předem
                        cv.  20 Na konci lekce jsou náměty ke konverzaci. Lektor si zvolí podle potřeby  danou situaci, kterou mají studenti zvládnout.
                      Četba z tisku
  Článek z novin si přečtou studenti samostatně  se slovníkem. Další hodinu lektor zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou  také napsat esej na toto téma, kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat  nejlepší práce. Studenti diskutují o tom, jestli má internet budoucnost a  v čem spočívá.